Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Friday, June 11, 2010

♥ Come Back...

Lamanya aku menyepikan diri dari ber'blog' ni... Terasa x adil lak buat yg dah follow blog aku baru2 ni sbb dibiarkan sunyi sepi je... Huhu... Klu org buka blog aku yg dah bersawang ni, sure ada yg kata mcm ni...

"Baik x payah buat blog klu malas nak update..."

"Ada blog pun x de guna klu empty je..."

Busy sgt sejak akhir2 ni... Run sana sini mencari kerja... Nak online pun sekejap2 je... X buka blog pun x sempat... Just sempat buka Facebook je... Masalah internet pun satu hal jg... Mmg musim cuti2 sekolah & semester ni, aku x da peluang sgt nak menghadap PC or laptop berjam-jam mcm selalu... Adik2 aku dah conquer semuanya awl2... So, kena beralah sikit...

Masuk sebulan dua ni mmg sgt busy... Attend reunion kelas 5 Science 1 & 2 (kelas aku nombor 2) SMKMT sesi 2003, majlis kenduri kahwin saudara & kawan2... Minggu lepas je, 2 org kwn sekolah aku kahwin... Tahniah buat pasangan Dayang Norkamala & Mohd Azmie serta Siti Aisyah & Sidi Ghazali.... X sangka percintaan di alam persekolahan korang sampai ke jinjang pelamin akhirnya... Tahniah! Dlm tempoh 3 minggu berturut-turut ni jg ada lg 3 majlis... Best2... Makin gemuk la aku...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Berita gembira aku nak share buat semua... Nak tau??? Aku dah dapat kerja dlm bidang pharmaceutical marketing... Nationwide punya company... Representative saja... Bkn kerja yg vogue2 pun... Huhu... So pasni, hidup aku akn bertambah busy la dgn kerja... Kira okey lah... Pendapatannya jg serta bidang kerja itu mmg yg bersesuaian dgn minat & kelayakan yg aku ada... Aku bersyukur sgt2... Akhirnya aku x perlulah duduk melepak buang masa kat rumah... So, next month aku dah tetapkan utk mulakan kerja... I'm so happy...

Sesungguhnya aku mmg rasa sgt gementar yg sgt2... Yelah, bakal bekerja dlm kelompok bangsa yg majority nya bkn Melayu... Pastu, byk jumpa org... You-know-what? Aku ni kan jenis manusia yg x byk ckp... Lepas ni aku kena jd lebih peramah... I will! Hmmm...

Yg paling gembira pastinya mak aku... Ye lah, berkat doa mak aku jg, aku yg liat sgt nak pergi cari kerja & dapat kerja ni, akhirnya mendapat kerja...

Pasal interview kat UiTM tu, aku x tau apa keputusannya sbb menurut mereka dlm bln Jun ni jg mereka akan memberitahu keputusannya sama ada aku berjaya atau x menyandang jawatan tu... Tp, x pe la, yg penting sekarang, aku dah dapat kerja...

Peluang mungkin hanya datang sekali ni je... Akn aku manfaatkan utk belajar & timba pengalaman baru...

Thanks God, for giving me this chance...

4 comments: