Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Friday, June 11, 2010

♥ Lagenda Budak Setan...

Waaaaaa!!! Quick update!

Tgh sibuk2 melewati blog2 rakan bloggers ni, aku terdengar lagu "Bila Cinta" dari TV. Channel apa x pasti la sbb aku kat dlm bilik, TV pulak kat luar bilik... Ruang tamu la tu... Huhu...

Hilangnya Cintamu - Filianti Vlee (OST Lagenda Budak Setan)

Bila cinta kini.
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu
Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi
Tinggalkanku
Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Ternyata memilih
Cinta yang fana
Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan
Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan
Uuu…
Dalam harapan...

Lirik ni aku copy dr blog Anizyn

Bila Cinta (walaupun bkn tajuk asal lagu)! Suka suki aku je letak tajuk lain... Nyanyian siapa pun aku x tau sbb aku jarang nak ambil tau sgt lagu2 ni... Main sedap telinga aku mendengar je... Yg td tu aku dengar versi lelaki... Sebelum ni aku dengar versi perempuan... Video klipnya pun aku tgk sekilas2 je... Tp, lagu tu mmg sedap...

Bercakap pasal lagu Bila Cinta ni, umum mengetahui lagu tu merupakan soundtrack kpd filem Lagenda Budak Setan...

Haha... Out-dated betul aku ni kan? Punya la lama aku tgk trailer filem ni kat TV baru skrg sibuk nak sok sek... Hehe...

Aku nak tgk la cerita yg diadaptasi dr novel terlaris Malaysia karya Ahadiat Akashah (betul ke aku eja nama dia ni???) ni... Hee... Untuk pengetahuan korang, aku pernah baca novel ni... Seingat aku masa aku sekolah2 dulu... Lama la, dlm aku Form 2-3 mcm tu... Aku pinjam dr kawan. Seingat aku, pemiliknya Along, or nama betulnya Nurul Fadzila. Aku mmg hantu novel masa sekolah dulu pun... Asal ada novel je, mmg akn baca punya. Klu x baca pun, dengar jln cerita dr kwn2... Mmg best!!! Storyline dia ada la yg aku ingat sikit2 dgn watak2 dlm tu... Leleh beb... Boleh aku katakan, novel ni, kira paling popular kat hostel aku masa tu...

X sangka pula difilemkan... Aku nak tengok kisah cinta Kasyah & Ayu tu yg dizahirkan melalui lakonan Farid Kamil & Lisa Surihani... Mmg sesuai la mereka ni pegang watak tu, dgn Lisa yg memegang watak Ayu yg sgt ayu tu...

Bila membaca, tentu minda kita automatik akan berimaginasi dgn mainan kata penulis yg kretif dlm novel tu... Dlm otak ni seolah-olah ada drama yg dilihat dr mata pembacaan... Cewwah! Ayat aku...

Bila filem ni start aku pun x tau... Dah berada di pawagam kot... Aku betul2 nak tgk... Nak tgk kat cinema? Hmmm...Terus terang, kat Sarawak ni aku belum pernah tgk wayang pun... Huhu... Mcm ne ek?

Nak tengok mcm ne ek? Pergi cinema ke or beli DVD or torrent je??? Hmmm...

Sbb aku pernah baca novel ni je aku nak tengok cerita ni... Harap2 lah standard filem Melayu 4-5 bintang...

Novel ni ada lg ke kat pasaran??? Aku nak beli la satu...

No comments:

Post a Comment