Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Wednesday, June 16, 2010

♥ WC : Kecewa...

Lg entri pasal bola... Sempena musim Piala Dunia yg sedang berlangsung sekarang ni... Hmm...  Kalau ada yg follow, sure ada la yg tengok entri aku sebelum ni tentang negara pilihan aku...

Apa lg? Spain la atau nama lainnya Espana or Sepanyol...

Berbanding perlawanan lain, aku lebih teruja utk menyaksikan aksi Spain di padang... Tp... It was my biggest upset since last night until this time...

Kecewa! Sungguh aku kecewa dgn kekalahan mereka dlm saingan pertama kumpulan menentang Switzerland...

Cubaan demi cubaan yg dilakukan, tp langsung x membuahkan hasil... Kesilapan demi kesilapan dilakukan... Mungkin kerana tekanan dr pihak lawan dgn serangan Spain yg bertubi-tubi... Switzerland obviously menggerakkan jentera pertahanan hingga Spain sukar utk membolosi pintu gawang... Gol jaringan kemenangan Switzerland pula pd pandangan aku adalah dek kelonggaran barisan pertahanan Spain... Mana2 pasukan pun x kan lepaskan peluang kalau bola mati tepat di depan pintu gol, & itulah yg dilakukan oleh Switzerland utk memenangi perlawanan... Luluh hati aku dgn gol tu...

Menguasai permainan sebanyak 64% mmg gaya sang juara... Tp, pabila tewas tanpa jaringan, akan adakah peluang mereka bergelar juara??? Aku harap masih ada lg peluang utk Spain melangkah ke peringkat seterusnya...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dah awl2 lg aku kecewa dgn Spain ni, sbb pemain pilihan aku, Fernando Torres & Cesc Fabregas tidak beraksi pd mulanya... Torres masuk pd minit separuh masa kedua... Fabregas pula, langsung x masuk... Aku x tau sgt apa taktik & strategi dlm bola sepak... Tp aku harap percaturan dlm perlawanan Spain menentang Chile & Honduras beroleh kemenangan...

No comments:

Post a Comment