Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Saturday, March 27, 2010

♥ Jam Bumi...

Tgh syok2 aku baca majalah komik anime Jepun, Kreko, adikku si Aswad tiba2 lak pdm lampu ruang tamu... Hei, siapa x bengang kalau ke'syok'an membaca tu diganggu... Aku suruh adikku switch on balik lampu... Dgn selambanya dia menjawab... "Pdm lampu sbb Earth Hour-lah... Selamatkan bumi kita...". So, x berlampulah selama sejam, dr jam 8.30pm-9.30pm...

Hoho... Agak ter'malu' gak sbb aku blh terlupa pulak yg hari ni, 27 Mac 2010 (8.30pm-9.30) adlh Heart Earth Hour (EH)... Apapun, kudos buat adik aku, Aswad... Walaupun masih budak2 (13 tahun, budak lg ke???), dia ada kesedaran ttg pentingnya bumi ini utk kita hidup... Lebih2 lg ttg isu pemanasan global skrg ni yg byk membaca kesan kpd perubahan iklim semasa... Betapa lapisan ozon kita ni semakin menipis...

Sayangi bumi kita yg semakin uzur & tua usianya ini...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Logo EH ni, owned by WWF...

Earth Hour merupakan acara tahunan yg diadakan oleh Tabung Alam Sedunia (WWF) ~ disambut pd hari Sabtu terakhir pd bulan Mac. So, utk menjayakan EH ni, lampu & peralatan elektrik akn dimatikan atau tidak digunakan selama 1 jam... Hal ini adalah utk membangkitkan kesedaran kita terhadap perubahan iklim dunia...

Utk pengetahuan, EH ni dikendalikan olef WWF Australia & Sydney Morning Hearld pd thn 2007, & mendpt sokongan dunia pd thn 2008...

(Info dicedok dr Wikipedia.org)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Official website for Earth Hour 2010 - Malaysia
Ini pulak Official website for Earth Hour

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hehehe... Sbb sibuk sgt ber'Earth Hour' td, aku x ingat pulak dgn Konsert AF8 yg bersiaran secara langsung di Astro Ria... Hahaha... Aku bknnya peminat AF pun, cuma nak tgk sekadar hiburan semata-mata... Blh jg aku jd pengkiritik free dr jauh, mengikut persepsi aku yg x ditauliahkan dlm bidang muzik ni...

Sekian saja... Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment