Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Thursday, March 25, 2010

♥ Apa-apa saja...

Salam sejahtera buat yg membaca... Itupun kalau ada... Hehe...

Pada hari ini, di blog yg kosong, x menarik, bosan & langsung x berinformasi ini, aku nak coret la apa2 saja yg terlintas di kotak minda ni...

Mula menaip dgn lafaz Bismillah... Moga2 idea utk menulis entri ni, mencurah2 ke ladang gandum dlm otakku yg jammed ni, sekaligus membaik pulih blogku yg kosong, x menarik, bosan serta x berinformasi ini... Hehehe...

Hmmm... Sambil menulis, sambil berfikir... Nak tulis apa ye kali ini???

Hmmm... Aku story je la, apa2 je...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  • KELAB PEMBENCI
Aku online kat Mukabuku Facebook... Hari2... Suatu hari tu, adalah seorg member FB aku ni, invite aku utk join grup "I HATE ..........................." Aku reject... Then, hari yg lain plak, ada lg (member yg lain plak) yg invite utk join Fan Page "I HATE .........................". Title 'hate' yg lain la... Aku reject lg... Hmm... Aku usha gak la, grup & page tu, x sangka ramai pulak yg dah join atau terjoin... Hmmm... Blm lg tgk komen2 dlm tu... Langsung tak mencerminkan 'Budi Bahasa, Budaya Kita' (x semua lah yg komen x baik)... Hmm, founder/creator kpd title grup/page mcm ni pun satu hal... Dia yg 'hate', invite ramai org lak join 'hate' sekali... Ibarat pepatah Melayu, seorang membawa tahi, semuanya bau busuk, sbb terpalit... Ish3... Aku bkn nak mengutuk ke apa, tp x elok lah kan, menubuhkan komuniti 'pembenci' mcm ni... Hmmm... X pelah... Lantak diorang la kot... Aku cuma bg pendapat aku yg may be x sependapat dgn org lain... Aku nak sibuk sgt pun, bkn dpt untung... Kalau dpt duit seribu dua sen ringgit x pe la jg, kan? Nak bg ceramah bagai suruh org jgn join grup 'hate' ni pun x de faedahnya sbb x da org nak follow kot... Maklum je lah, lain org lain prescription perception & description tentangnya... Mungkin ada yg melihat kebaikan pd grup 'haters' ni... Apapun, aku x berminat nk join kelab pembenci mcm ni, even pun utk perkara2 yg aku rasa nonsense, x berfaedah & sbgainya... Kerana, aku dilahirkan bkn utk membenci sesiapa or apa2 je... Td, pun ada lg seorg lg member invite utk join page "I Hate .............................". & again, aku reject... Kalau ada lg yg invite utk masa2 akn dtg, lg sekali, aku reject... Huhu... To conclude, I'm not a Haters... Yeah! I hate nobody...


  • KUCINGKU
Sejak ada kucing baru (blm fikir lg nk bg nama apa) yg mak aku pelihara kt rmh, Sitam jd pasif & kurang aktif mcm dulu... Mak aku beria-ia sgt nak bela kucing berbelang2 perang, hitam & putih itu pun sbb x da kucing betina kt rmh... Sitam jantan... Dah tua, nti esok bila dia dh x ada, at least yg betina tu blh lahirkan zuriat. Kucing baru ni selalu buat aku geram... Geram sbb comel, & geram jg sbb suka buat aku ni naik darah... Kesian plak aku tgk si Sitam... Dia jd takut & asyik mengalah je dgn kucing baru... Makan pun kurang sbb kucing baru tu 'rangkak' benar bab makan ni... Sampai makanan Sitam pun dia kebas... Naik tension lg, bila time makan, dia sibuk gak kacau org tgh makan... Siap naik ke atas meja makan lg... Ish3... Besar benar 'mongan'nya sampai x cukup2 makanan yg org dh bagi... Ish3... Kucing baru ini mcm x suka aku je... Dia cakar aku sampai luka kaki aku... Nasib baik x kena gigit... X pasal2 nti aku buat medical check-up, takut2 kena infection... Maklumlah, immunity aku ni lemah sikit... Kucing baru, jadilah sejinak Sitam ni... Ok? & nanti kau pasti akn dimanja, & disayangi...


  • MR. S**** KU
Aku mmg rindu dia... Dia tanya aku sama ada, aku masih menyayanginya lg atau tak... Aku jawab... "Entahlah... Mungkin tak...". Tp aku rasa, aku mmg masih syg kt dia... Cuma, berat utk mengakuinya... Ingatan aku pd dia pun, ssh nak dipadamkan walaupun hatiku pernah terguris hebat... Mungkin, jwpan aku itu adalah utk mengelakkan wujudnya sebarang perkaitan antara kami... Mungkin... Siapa yg x syg dgn org yg pernah mencipta bahagia & membina taman yg penuh dgn bunga2 mekar di dlm hati... Ibarat pahit, ku telan jua ~ itulah gambaran tepat ttg apa yg pernah aku lalui pd saat aku dikecewakan oleh si dia setahun yg lalu... Yg berlaku, pasti ada hikmah di sebaliknya... Tp itu dulu... Perkara yg dah lepas... Kata org, barang yg lepas, seeloknya usahlah dikenang... Betul x?
Baru2 ini, dia kerap menghubungi aku melalui sms... Baru skrg, aku berkesempatan berborak lg dgnnya setelah lama sepi... Jujurnya, aku gembira, walaupun aku prnh dia kecewakan... Ku terima dia seadanya kini, walau bukan atas nama kekasih...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sekian sahajalah utk kali ini... Sehingga berjumpa lg...

No comments:

Post a Comment