Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Monday, December 6, 2010

♥ Nak Jadi Rajin...

Assalamualaikum semua... Salam Maal Hijrah 1432... Di tahun baru sudah kita di hari ini...

Moga hari ini dan seterusnya akan lebih bermakna, menjadi lebih baik... Bak kata orang putih, "as year passes, we are not growing older, but getting better"... Erkkk??? Betul ke???? Huhuhu~

Azam tahun baru, masih sama mcm tahun lepas kot... Byk azam, tp azam yg paling MAIN ni lah yg kena repeat every years sbb liat sgt nak tercapai... Hehehe...

AKU NAK JADI RAJIN!

Hahaha... Bukan sebab aku MALAS tau, tp sebab sku KURANG RAJIN je...

AKU NAK RAJIN (melakukan perkara2 yg ter'listed' di bawah)....

  • ... bangun awal pagi, supaya tak lambat nak siap2 gi kerja... Asyik 'berebut-senggaut' je hari2... Adeh! Segan jg hari2 tengok Mr. Khoo geleng kepala tengok perangai aku... Huhuhu...
  • ... masak utk lunch & dinner aku, so x payah la aku makan kat kedai hari2... Jimat sikit duit gaji aku bulan2 kan??? Makanan kat kedai bukan berkhasiat sgt... Byk minyak, byk gula, byk garam... Blh terjejas faktor kesihatan aku... Huhuhu... Nasib baik lah, paras gula, paras kolesterol serta tekanan darah aku berada pada tahap normal... Kalau tidak, dah tentu ubat yg aku tgk hari2 kat tempat kerja akn jd makanan aku pulak
  • ... buat kerja2 office... Aku juga kena rajin layan karenah customer yg mcm2 perangai tu... Biarlah aku rasa mcm nak mengamuk or nak hentak kepala kat dinding sekalipun, aku mesti kena layan karenah mereka baik2... Cakap lemah lembut, bibir tak lekang dengan senyuman... Cewwah! Hehehe~
  • ... study, buka buku... Tak mau tgh2 buka buku aku terlentok tertidur... No! No! No! Starting from today onwards, aku kena rajin belajar... Tekad azam baru ni... Hihihi...
  • ... dengar cakap mak & bapa aku... Heiyya! Tak mau degil2 dah... "Ma... Pa...! I'm promised!"
  • ... mendekatkan diri dgn yg ESA... Itu yg paling penting & utama... Tak mau, time susah2 baru nak bersujud mengadapNya... InsyaAllah...
  • ... dlm melakukan semua perkara yg aku buat hari2... X kisah la apa2 pun...


Heeeeeee~


Oppps!!!

Last but not least.... Aku NAK RAJIN UPDATE BLOG... Kesian blog aku, tersadai dua tiga bulan sbb aku sibuk sgt dgn kerja, & study... Bukan malas tau, tp agak sibuk... Hehe~

No comments:

Post a Comment