Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Friday, December 24, 2010

♥ Fed-up...

Salam semua...

Sekali kali, blog yg indah penuh dengan warna pink ni menjadi medan untuk aku melepaskan geram! Kasihannya engkau, wahai blog yg indah... Hehehe...

“GERAM???”

Ye! Aku geram! Aku rimas! Fed-up! Bengang betul!

“Kat siapa???”

Siapa lg buat masa ini kalau tidak, HOUSEMATE aku!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Siapa yg tahan, klu duduk serumah dgn org yg panas baran???

Sikit2 nak marah... Nak mengamuk... Nak hempas2 barang... Nak tunjuk muka masam... Cakap tengking2... Semua benda nak kasar2... Tegur sikit marah...

AKU TAK TAHAN!!!!

Lantak la kalau dia terbaca pun apa yg aku tulis ni... Ada aku kisah??? Kalau selama ni, asyik aku je nak layan hati & perasaan dia, so sekarang boleh ke dia berfikir utk jaga hati & perasaan aku pulak??? Cuba la bawa2 bersabar... Cool down sikit... Ni nak naik angin satu badan je... Patutlah dia ni menjadi salah seorang pengidap penyakit hipertensi kat Malaysia ni... Ish...

Aku redha je jd tempat dia lepas marah... Redha je kena maki hamun sbb lambat ke, terlupa ke or apa2...

Aku bengang dgn sikap tak sabar & panas baran dia??? Nak tegur dia, mulut aku terkunci... Sbb confirm aku kena hambur nanti... Baik aku cool dulu, sebelum BP aku naik sama level ngan dia...

Td, lepas balik kerja, sah2 la aku akn kunci pintu rumah dr dlm... X kan la aku x kunci pintu... Karang org curi2 masuk rmh & mengancam keselamatan aku, siapa yg nak bertanggungjawab kan???

Dia x da kunci ke nak buka sendiri pintu dr luar??? Aku belum cukup bodoh lg, okey??? Kalau x da kunci kat dia, mcm mana lak pintu gate boleh berkunci sebelum aku balik &... (b’cos of kunci mangga tu boleh ter’locked’ dgn adanya kuncinya sahaja...). Pas aku balik, mmg aku x kunci sbb nak memudahkan dia masuk rumah & park kereta dia kat tempat parking... See! Betapa baiknya aku... Sikit pun x nak menyusahkan dia... Nanti sebelum tidur, aku jg lah yg kena kunci balik gate tu... Nak harap kan dia??? Pernah ke diakunci balik pintu gate? Dibiarkan saja x berkunci lg ade la...

Paling aku x boleh tahan, aku jg yg kena lari2 anak, pegi buka pintu rumah... On the way aku nak buka pintu, pintu dah mcm nak pecah je. Dia ni mengamuk goncang2 pintu mcm nak pecahkan pintu je... X malu ke, jiran2 tengok??? Bila aku tanya kunci dia letak mana, dia hempas pulak daun pintu tu kuat2... Ntah apa la yg buat angin nya x betul hari ni aku pun x faham... Nak kata pre-menstrual syndrom (PMS), mungkin gak kot... Tp, x kan la seteruk itu nak mengamuk...

Aku nekad! Mulai saat ni, aku malas nak ambil port pasal dia... Baik hati sgt nak ambil berat pasal org pun, bukan ada org nak peduli & ambil kisah... Bikin lg susah, ade lah kot...

X pasal2 gak aku duduk wad org sakit jiwa... Dah la aku ni lemah semangat org nya... Huh! Sabar, Yya...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kalau rakan pembaca tau cara nak redhakan marah org yg jenis x sabar & panas baran ni, please share la some tips... Ok???

No comments:

Post a Comment