Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

Tuesday, April 20, 2010

♥ Senyumlah...

Lamanya x mem'blog'kan diri... Angka pengikut pun dah bertambah sedikit... Hehe...

Where & which to start hmm...?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Eeee... Bencinya dgn org2 yg suka mengata perihal org lain. Klu org ikhlas nak berbuat baik, balasannya adlh kata2 yg x enak didengar. Contohnya, “dia buat baik ada maksud tu...”... Ish3...

Bila org ambil berat tentang sesuatu perkara tu, kena kata pula, “jaga tepi kain org, kain sendiri x terjaga...”.

Bila buat ‘dek’ je dgn apa2 yg berlaku di sekeliling, org kata pula tak prihatin dgn keadaan, permasalahan & sebagainya...

Yg bercakap x serupa bikin lg lah menyampah... Paling worst ialah mereka2 yg siap mengaku kawan kpd si mangsa td. Best friend forever konon... Tp...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Introduction saja...

Hehe... Aku bkn nak story yg aku ni terjebak dgn permasalahan di atas. Pernah ada, tp normal la kan klu hidup sebagai manusia di muka bumi ni. Klu jumpa beribu org2 yg mcm ni, x kan setiap seorang tu kita nak bg penampar, penumpuk or penyepak. Betul x? Penuh dgn gangster la dunia ni, alamatnya...

Dah lumrah dunia ni ~ kita akn berdepan dgn pelbagai karenah manusia, as u like it or not...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Well, umum mengetahui yg aku ni single & available... Umur aku tahun ni baru nak masuk 24 tahun. Hmmm, muda lg kan? Ish, punya lah risau mak aku sbb aku ni masih x da boyfriend lg. Takut kot2 nanti, jd anak dara tua katanya. Ala, mak... Baru 24, belum 42 lg... Huhu...

Hmmm, tp nak buat mcm mana. Dah x da org yg sudi menjadikan aku ni girlfriend mereka. Klu aku menjunjung pepatah “perigi mencari timba”, nampak sgt desperate. I'm not that desperado, k? X kanlah aku nak iklankan diri aku kat agensi pencari jodoh kot. Ahhh... X nak la! Buat malu aku je!

Ini semua gara2 sepupu2 & kawan2 aku yg sebaya dgn aku yg dah berkahwin & bakal berkahwin... Sbb korang kahwin dulu dr aku, mak aku jealous tau... Huhu...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Adi kata, “Dayya, aku rasa kau ni kena improve sikit dr segi personality. I mean, you should be more friendly. Suka senyum kat orang. Then, baru jodoh kau cepat sampai”.

Kwn aku ni bercakap mcm aku ni x suka senyum pulak. Adeh! Kelakar... Haha...

See... Aku bukan takat senyum, dah gelak terbahak-bahak dgn statement kau tu. Bila pula aku kata aku nak bertemu jodoh cepat2??? Memandai je. Peramah? Hmmm, peramah jg kot, tp kurang sikit. Bkn sbb aku sombong tau, tp sbb aku ni mmg jenis x byk ckp. Kdg2 aku cari perhatian jg la utk try to start a conversation & make it more colours. Tp itulah, selalu bergantung dgn situasi & mood aku time tu.

Pasal senyum... Hmmm, aku senyum la! Cuma, may be org x perasan senyuman manis aku. Aku klu nak senyum, tersengih-sengih mcm kerang busuk tu, x boleh gak. X pasal2 cop aku gila nanti.

May be mcm ni... Bila aku senyum kat org x semuanya nak senyum balik kat aku & begitu jg lah sebaliknya. Then mulalah cakap2 belakang yg kata aku ni sombong. Saja buat2 x nampak or x kenal... Ceh! That's very2 wrong interpretation, you know? By nature aku jenis org yg akn senyum kat siapa2 yg aku nampak... But not at lelaki lah, unless aku kenal... Aku main senyum je nanti karang lain pulak mereka fikir. Maklumlah, lelaki ni kdg2 menduga yg pelik2. Hehe...

Buat yg mengenali aku dr hujung rambut hingga hujung kuku kaki ~ thank you very much for being most understanding person in the world. Yeah! Keep up the good work lah eh... To Adi, InsyaAllah, I'll try to improve my personality. Klu itu x berhasil jg, agaknya kena mandi air bunga lah ye...? Huhu...

So, to end my pot-pet pot-pet here, just want to remind la kat you all yg berada di luar sana. Klu ternampak aku & at the same time aku x senyum kat korang, pandai2 lah approach ek. Kdg2 aku x perasan. Huhu...

We're all just tiny dots in this super big universe. What are we doing? What are we trying to do?
Smile... God is watching you...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ada kaki, JALAN...
Ada mulut, SENYUM...

2 comments:

  1. Huhuhu i salu kne mcm u.. bila i senyum.. org x prasan.. bila x senyum org ckp sombong.. huhuhu masalaH BTUL.. X PE.. KALU ada jodoh aDA lar tue..

    ReplyDelete
  2. kerenah manusia kadangkala terpaksa dibiarkan.
    abaikan saja jika ada yg skew menjaga tepi 'spender' orang lain!

    ReplyDelete